Co děti potřebují v MŠ
- pohodlné oblečení do třídy
- papuče s pevnou patou pro bezpečnou chůzi dětí – nejsou vhodné „nazouváky“ a boty s černou podrážkou
- sportovní oblečení na zahradu + boty na zahradu
- gumáky, pláštěnku
- pyžamo
- 1x hrníček na pitný režim
- náhradní oblečení – spodní prádlo, ponožky, tričko, tepláčky (punčocháče)…
- ROUŠKU (zabalenou v sáčku )
Prosíme Vás, všechny věci je potřeba dětem označit jménem nebo značkou, kterou si poznají.
- 1x balení – papírových kapesníků
- 2x kapesníky v krabičce
- 2x svačinové ubrousky
Dále budeme rádi :
- balení papírových kuchyňských utěrek
- lepící tyčinku KORES
- balík kancelářských papírů
Povídání pro rodiče
- rodiče si mohou vypůjčit školní vzdělávací program MŠ, případně další dokumenty, které vypovídají o činnosti školy
- rodiče jsou v případě zájmu informováni o pokrocích a rozvoji dítěte (písemné záznamy – portfolia), do těchto záznamů mohou po dohodě nahlížet, společně s učitelkami se o nich radit
- rodiče mohou požádat vedoucí učitelku, učitelku o konzultaci výchovných problémů v předem dohodnutém termínu, akutní problémy mohou konzultovat ihned
- rodiče si mohou v mateřské škole vypůjčit odbornou literaturu o výchově, o podpoře zdraví, apod.
Nabízíme tituly:
- Děti potřebuji hranice – J.U. Rogge
- Nápady pro maminky na mateřské dovolené – Hana Doležalová– Jana Hanšpachová
- Každodenní problémy v mateřské škole – H. H. Dessler
- Děti jsou hosté, kteří hledají cestu – J. Prekopová
- Dobrý start do školy
- Pohybem a hrou, rozvíjíme osobnost dítěte – H. Dvořáková
- Zdravá mateřská škola – M.Havlínová a kol.
- Krátké hry pro dlouhé chvíle – N. Gardinová
- Jak žít a nezbláznit se – Psychologie dítěte od předškolního věku do dospělosti –PhDr. Ludmila Pekařová
- Respektovat a být respektován – manželé Kopřivovi
- Najděte si svého marťana – M. Herman
- Jak naučit děti hodnotám – Linda a Richard Eyrovi
- Odhalte poklad u svého dítěte – Jirina Prekop, Gerald Huther
- Školní zralost – Jiřina bednářová, Vlasta Šramotová
- Diagnostika dítěte předškolního věku – Jiřina bednářová, Vlasta Šramotová
- Sourozenecké konstalace – Kevin Leman
- Malý tyran – Jiřina Prekopová
- Výchova kluků – Steve Biddulph
- Emoční inteligence dítěte – Lawrence E. Shapiro
- O dětech a výchově – Guy Gilbert
- Po dobrém, nebo po zlém? – Zdeněk Matějček
- Pohádkové tvoření – Taťjana Macholdová, Jan Nejedlý
- SOS Pomoc pro rodiče – Lynch Clark
- 100 věcí, které by měl znát každý předškolák-Birgit Ebbert
- Dítě a mateřská škola – Soňa Koťátková
- Malé děti potřebují rituály – Petra Kunze
- Stop rozmazlování – R. Bromfield
- Děti a emoce – Grofová, Černý
- Máš nadání na hádání – Zuzana Pospíšilová
- Už brzy půjdu do školy – Bartošová, Křováčková
- 12 klíčů k důsledné výchově – R.G.Morrish
- Jak pomoci dítěti-metody – Eva Essa
- Vychováváme děti a rosteme s nimi – Naomi Aldortová
- Ve školce je bezva – Ladislava Horová
- Neklidné dítě – J. Prekopová, Ch. Schweizerová
Desatero pro rodiče nově přijímaných dětí
- Mluvte s dítětem o tom, jaké je to v mateřské škole, co se tam dělá, přijďte se s ním podívat na prostředí, seznamte se s paní učitelkou.
- Zvykejte dítě na chvíle odloučení, začněte v domácím prostředí. Dítě potřebuje pocit, že se na vás může spolehnout, že i když jej opouštíte, vrátíte se.
- Dejte dítěti najevo, že rozumíte jeho případným obavám z nástupu do mateřské školy. Ujistěte ho, že to zvládne, zvýšíte tak jeho sebedůvěru. Aby dítě chodilo do MŠ rádo, musí si k ní vybudovat kladný vztah. Nikdy mu mateřskou školou nevyhrožujte, vyhněte se výhružkám typu „Když budeš zlobit, nechám tě ve školce i odpoledne….“.
- Vaše dítě se bude cítit dobře tehdy, když bude mít pocit jistoty. Veďte dítě k samostatnosti, pomůžete mu zbavit se nejistoty. Procvičujte samostatnost zvláště v hygieně, oblékání, jídle. Ujistěte ho o tom, že paní učitelka mu ráda pomůže.
- Promluvte si s paní učitelkou o možnostech postupné adaptace.
- Pokud bude dítě plakat, buďte přívětiví, ale rozhodní. Rozloučení by se nemělo příliš protahovat. Paní učitelka vaše dítě brzy uklidní a pomůže mu překonat stesk.
- Dejte dítěti s sebou něco důvěrného, co mu navodí kontakt s domovem – např. plyšovou hračku, látkový kapesníček.
- Plňte své sliby – když řeknete, že přijdete po obědě, měli byste po obědě přijít. Dítě je potom nešťastné, ztrácí důvěru a pocit bezpečí a prostředí mateřské školy bude vnímat negativně.
- Za pobyt v mateřské škole neslibujte dítěti odměny. Nepřijme nové prostředí přirozeným způsobem. Pokud den ve školce proběhne v pohodě – pochvalte dítě a motivujte je k dalšímu pobytu.
- Zamyslete se nad tím, jak prožíváte nastávající situaci vy. Děti dokážou velmi citlivě poznat projevy strachu a obavy rodičů, silně emočně reagují. Pokud máte strach z odloučení od dítěte a nejste skutečně přesvědčení o tom, že dítě do mateřské školy dát chcete, pak byste měli jeho nástup přehodnotit. Případně se v rodině dohodněte, že dítě do mateřské školy bude vodit ten, který s tím má menší problém.